Vyvojka na DPS

Ivan Kiss Ivan.Kiss@Novohrad.sk
Pátek Duben 22 09:57:12 CEST 2005

Zdravim konferenciu,
po dlhej dobe sa vraciam k vyrobe DPS. Prvy a zatial jediny pokus
skoncil zle. Tato tema tu bola dostatocne prebrana, viem. Precital som
si aj clanky na MCU. Prave tam som narazil na takuto vyvojku:

zasobny roztok:
 200 ml vodné sklo
 800 ml voda
 400  g NaOH
Pouziva sa uvedeny roztok riedeny v pomere 1:8 - 1:10.

Podla autora vyvojka pracuje pomalsie ako klasická a tým lahsie
ustrazim vysledok. Prave preto som ju skusil. Spolahlivo a za kratky
cas mi tato vyvojka odplavila vsetku emulziu.

Pouzivate takuto vyvojku niekto?

Koncentracia NaOH je v nej niekolkonasobne vyssia ako klasikckych 0.7%
Je tam vsak vodne sklo, neviem aku ma funkciu, mozno potom ta vyssia
koncentracia hydroxidu nie je na zavadu.

Este musim uviest, ze pouzivam Lachemacky pozitivny fotoroztok SCR-5 a
nie Positiv 20.

IK