Rizeni DC motorku

Jaroslav Buchta buchta@compelson.cz
Pátek Duben 22 07:25:56 CEST 2005

Mosfet na tohle napeti- pochybuju, 4 SMD bipolary by nestacily ? (tzn.ubytek
odhadem 0.4-0.6V)
Nebo mosfety + nejaky menic (kapacitni) na +/- aspon 5V (cili zdvojovac +
invertor,neco jakoMAX232) a nejaka logika, tak bych to asi udelal, kdybych
to potreboval bez ubytku. A co rovnou ten MAX (pokud je verze na 3V, na 3.3
je urcite)? Mohl by ty mosfety i budit.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]On
Behalf Of Lubomir Sedlacek
Sent: Friday, April 22, 2005 1:51 AM
To: hw-list@hw.cz
Subject: Rizeni DC motorku

Dobry den,

v jedne bateriove aplikaci mame ridit smer stejnosmerneho motorku pomoci
procesoru. Podotykam, ze jsem doposud nic podobneho neresil... Nicmene po
chvilce hledani jsem nasel spoustu obvodu, ktere to zvladnou (napr.
MAX4426-8, TA7291, apod.), rizeni pak probiha pomoci konfigurace 2 TTL
signalu... Uz jsem chtel zajasat, ale pak jsem si vsiml, ze tyto obvody
(nejen ty od MAXe), maji vzdy napajeci napeti 4,5V-20V-30V..., ale ja
potrebuji, aby to fungovalo zhruba od 3V. A obdobny obvod, ktery by splnoval
tento parametr, jsem proste nenasel.
Dodavam, ze hledame reseni, ktere je co nejmensi (na desce prilis mista
nezbyva - vse je SMD).
Spinat potrebujeme maximalne 0,5A, neni nutne ridit otacky, pouze smer,
vystupy z procesoru jsou max. 15mA.
Existuje MOSFET Driver (nejlepe dual), ktery by fungoval uz od 3V? Nebo je
to v principu nemozne?

Mel by nekdo z pritomnych odborniku nejaky napad?
Predem dekuji.

L.Sedlacek