tranzistor a zarovka

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Úterý Duben 19 10:57:28 CEST 2005


No, to je fakt, kdyz misto 12V bude 14V (plne nabita baterie, coz se mohlo stat prave jednou za deset mesicu), pripadne vic (napetove spicky, ktere se v palubni siti objevuji), tak uz je to asi mimo rozsah toho, co tranzistor snese. Reseni jsou v zasade dve - pouzit LED misto zarovicky nebo vetsi tranzistor (nebo dva paralelne nebo i na ten mrnavy BC337 nalepit chladic - kus plechu napriklad... jednou jsem udelal primitivni stereo zesilovac pro sluchatka 2x KC508, hralo (ve smyslu zvucelo) to docela slusne, taky to trochu hralo (ve smyslu topilo), takze jsem tam dal kousky Al plechu patricne zkrouceny okolo tech KC-cek a jeste jsem tam napatlal vterinovy lepidlo, aby to lip odvadelo teplo - vyplnily se mezery ;))

P.K.

> zdravim,
> aj je zima aj tych 12 V nemusi byt 12 V.
> len som chcel naznacit ze ten tranzistor by mal byt vacsi
> kto vie co sa tam deje, v aute (aj pod palubnou doskou aj na sedadlach) sa
> niekedy deju veci :))
> p.rosko
> 
> > > IMHO kdyby byl problem v 10x mensim odporu zarovky, tak by >
> tranzistor spinal 10*0,04, coz by jeste mel snest. A kdyby to > bylo nad
> katalagovy maximalni proud tranzistoru, tak by > odesel hned a ne po 10
> mesicich.




Další informace o konferenci Hw-list