Jiny pristup k adresovani u MCU/CPU

Radek Benedikt benedikt@login.cz
Úterý Duben 19 09:49:03 CEST 2005

> P.s> Ne vsude jsou instrukce stejne dlouhe... (Mozna to nekdy ani
> neni chyba.)

> Mhh, tak to uz neni vtip, ale totalni kravovina. Ted to stoji
> za to se trikrat zamyslet, dojit se podivat z wokna, dat si panaka
> a kajicne sem napsat omluvu :-))))

>Nebot:

> Predstavme si inteligentni kompilator, ktery ma udelat nasledujici
> 1) prelozit kod toho blazniveho programatora
> 2) rozhazet prelozeny kod v rozsahu adres ciloveho procesoru s ohledem na
>   a) posloupnost pseudonahodne generovanych adres PC - vlastne on uz to
> [...]

a) A přitom to takto mají některé secure procesory, ty sice nemají přímo XOR
generátor adresy, ale mají na výstupu z programového čítače šifrátor, který
ty adresy (a data) rozhodí. A navíc ten procesor má generátor blábolů, kdy
pokud zrovna nic z paměti nepotřebuje, tak generuje náhodné přístupy do
paměti. Klíče jsou v chráněné zóně procesoru, paměť programu je externí
RAMka a program se do ní musí nasázet přes loader v procesoru. Nakolik je to
spolehlivé proti hacknutí netuším.

b) Díky špatnému návrhu plošňáku, netuším jestli úmyslnému, jsem ten pseudo
šifrovaný obsah viděl i u některých osmibiťáků. Neseděla adresace z
procesoru s adresací na EPROMkách, takže po překladu se program musel
"zašifrovat" než se vypálil a nacpal do mašiny.

bye,
     Radek (benedikt@lphard.cz)