výboj v skleněné kouli

Jirka zaloha@volny.cz
Pondělí Duben 18 21:20:56 CEST 2005

Danhard napsal(a):
> To by me tedy zajimalo, jak to tedy "nasobi" ?
> Danhard
> -------------

> Ale on to je nasobic, i kdyz trosku neobvykly. Vyuziva vzajemne kapacity
> jednotlivych casti sekundaru a jako "vystupni" kapacita je nekdy pouzita
> pouze kapacita anody obrazovky vuci akvadaku...

Je to vec nazoru nebo nazvoslovi. Scita to prispevky z jednotlivych
(stejnych) casti vinuti, cili to vlastne nasobi napeti z tech casti, i
kdyz vysledne napeti se bude blizit te hodnote, kterou by melo vinuti
bez rozdeleni (cili z tohoto pohledu to pravy nasobic neni). Skutecnost
ale mozna bude trochu slozitejsi, prave kvuli ruznym vzajemnym kapacitam
-> vazbam, rezonancim na hranach apod.

Je fakt, ze se i tomuto zapojeni nasobic rika, i kdyz beru, ze to neni
uplne ciste.

--
Jirka