Re: výboj v skleněné kouli

Danhard danhard@volny.cz
Pondělí Duben 18 19:11:05 CEST 2005

No ono to prochazelo urcitym vyvojem :

CB televize, vn civka 18kV, dioda elektronka DY87 (nasobic se blbe delal,
jelikoz se museji diody zhavit, bylo by jich vic atd.)
nahrada selenovym vn sloupkem - tusim Tv Dukla, znacne poruchova zalezitost
nahrada Si sloupkem (v podstate jsou v tom 2 diody na 10kV, kazda se sklada
z vstveneho prechodu, proste 10 diod specenych v serii)
BTV potrebovaly 25kV, to uz se spatne izoluje, i kdyz prvni Rubiny to mely
obdobne jako CB, jenom na vyssi napeti -stridavina je agresivnejsi na
dielektrikum, takze diodovy nasobic 3x a 8kV stridavina (Color 110)
Nasobic je pomene slozity a poruchovy, 6 vn diod, 5 kondu - nahradili to
rozdelenim vinuti na nekolik casti (3) a vrazenim diod mezi ne a
zaintegrovanim do vn trafa.
To zajisti, ze neni nikde agresivni stridavina s plnou amplitudou, diky
parazitnim kapacitam vinuti se napeti rozdeli rovnomerne mezi diody.

Na stridavine a na dc vytahnes uplne jinak oblouk.
Na stridavine hori hned, diky kapacitnim proudum, na DC to praskne az kdyz
udelas malou preskokovou vzdalenost.
U takove 18kV CB televize jsi vytahl aspon 10-15 mm oblouk na izolovany
sroubovak, a ani jsi nemusel merit vysoke napeti :o)

Danhard

> Vyssi AC je u cernobilych monitoru, televizi, kde se to usmernuje
> jednocestne, usmernovac musite vyrusit.
> U barevnych je nasobic.
> Potrebujete vysokofrekvencni stridave napeti, safra chlapi ! :o)

Hm, ale to nikdo nerekl :( Ja tu mam VN trafo z barevnyho monitoru,
predpokladam i s nasobicem "zaintegrovanym" do trafa. Jak tedy ten
nasobic vypreparovat?

Respektive jaky je rozdil mezi AC/DC v tomhle pripade ?

Tet sem nasel nahodou dalsi trafo, a je tam sloupek poskladanych
selenovych desticek, to bejvavaly casy :) Az na to, ze to trafo je
hyn :(

--
    Zdraví a sílu najdeš v sýru
    Sílu Temelínu, najdeš v Hermelínu.