Re: výboj v skleněnékouli

Danhard danhard@volny.cz
Pondělí Duben 18 17:45:23 CEST 2005

2,3mA

Danhard
----------

IMHO to az tak nebezpecny neni - proud 100k odporem je pri 230V omezeny na
23mA, navic bude jeste polovicni (dioda) a tak by to ani tolik nekopalo ;)

Kazdopadne kdyz uz nekdo vymysli takovy ptakoviny, tak by bylo lepsi

1) udelat dobijeni napriklad pres 4 odpory - dva na L a dva na N (pak to
bude behat i kdyz bude v zasuvce faze na druhy strane)

2) hodnoty odporu vybrat tak, aby proud jenom pres ne byl omezeny na cca
tech 5mA

3) ze tu pecku z toho vyndavam (nebo tam vkladam) jen kdyz to mam vytazeny
ze zasuvky, to snad ani nemusim pripominat

Nebo se na to uplne vykaslat a udelat to napriklad ze zkousecky - fazovky,
ta pracuje na principu pruchodu proudu lidskym telem, ale je tam omezovaci
odpurek - nevim kolik, ale kdyz si sahnu druhou rukou na PE, tak to i brni.
Pak by to byla zarucene bezpecna nabijecka (nebo aspon stejne bezpecna jako
ta fazovka) a bylo by to i s indikaci ;-)

P.K.