Jiny pristup k adresovani u MCU/CPU

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pondělí Duben 18 15:30:18 CEST 2005

Ahoj Jirko,

On Mon, 18 Apr 2005 jiri@bezstarosti.cz wrote:
> [...]
> instrukci na nasledujici adresu, je to trochu slozite. Rychlejsi
> a jednodussi by mohl byt prikladem shift registr s XORem nekam
> doprostred, cimz vznikne generator pseudonahodnych cisel
> pocinajicich na adrese pro reset a kdyz se udela sikovne, vznikne
> zase posloupnost vsech adres. Ano, tim sice nejsou instrukce v
> pameti serazeny vzdy na nasledujici adresu a jsou rozhazeny po
> pameti, ale mohlo by to byt rychlejsi a obvodove krapanek
> jednodussi, pricemz se spravnym rozhozem instrukci po pameti neni
> zadny problem - kompilator to vyresi snadno.

nejsem si jist, ze jde udelat takovy generator, aby byl skutecne
jednodussi, nez scitacka. Pokud jo, mam duvodnou obavu, ze by to byla
skutecne VELKA VEC, matematici budou jiste odvazani.

Popravde receno, scitacka neni o moc slozitejsi nez ten XOR -- a kdyz
tam navic davas shift registr? Nevim nevim... Mne nepripada ten
prenos do vyssiho radu nijak slozitejsi, nez ten Tvuj posun.

Kazdopadne mas u me obdiv nad myslenkou!

> Ano, ma to nevyhody a chce to poradne promyslet, zda je to vubec
> realne pouzitelne. Ale kdyz to sem placnu, uz si to tezko nekdo
> zapatentuje, kdyby to nedej buh k necemu bylo a pokud je to vubec
> nove, coz nebyva ve dnesnim svete plnem lidi taky zrovna casto
> :).

Hehe, to je dobry! (Ano, prijit na neco novyho, to se mi taky
dlouhodobe nedari... a pritom kolem litaji takove sqele napady jako
analogovy FIR filtr!!!)

Zdar pokroku a cest vypravam do slepych ulicek,
MP