Re: výboj v skleněné kouli

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pondělí Duben 18 13:13:47 CEST 2005

On Mon, 18 Apr 2005, BuFran wrote:

>   Muze mi nekdo ze zdejsich "analogaru" vysvetlit, proc je tam ta
> zarovka ? (teda nemyslim tu velkou :) Ta na 24V ? Jelikoz tu zadnou

Zrejme snaha stabilizovat budici proud. Vlakno zarovky ma za studena
maly odpor a za tepla velky, takze cim vyssi budici napeti bude na
konci budiciho vinuti tak tim vyssi proud, ale ten vic nazhavi zarovku
ktera zvetsi odpor a tim se budici proud zase snizi, respektive neporoste
linearne se vzrustajicim budicim napetim.