brzdeni DC motoru

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pondělí Duben 18 12:17:56 CEST 2005

On Mon, 18 Apr 2005 turby@chips.cz wrote:

>   Na brzdu jsou dva pozadavky, pri natahovani jemne pribrzdovani aby
>   bylo lanko porad napnute a pri zastatovovani kdy je treba zabrzdit
>   co nejdrive do nuly.

Ta sila kterou motor dava se da lehce ridit proudem, takze jemne
pribrzdovani snad malym proudem.

>   Jde mi hlavne o to, jestli je mozne ridit pribrzdovani i bez cidla
>   otacek. Tedy i bez mereni napeti na motoru v "nule" PWM. Jestli na
>   to nekdo nezna nejaky figl.

Rekl bych ze to bude docela problem. Hlavne ta PWM je realizovana tak
ze je tam rekuperacni dioda pres kterou tece proud tim motorem kdyz
je PWM v "nule". Takze bude docela obtizne merit nejake napeti. Proud
ktery tam tece zavisi na stavu v kterem ho nechala ta PWM a mozna taky
trochu na otackach. Vypada to spis na nejake cidlo jako u mysi a nebo
externi brzdu.