OT: ruka trhu ...Seriak (nejlip 100% 16550 slucitelny) na PCMCIA

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Pondělí Duben 18 11:02:37 CEST 2005

> A navic bych to zase tak neodsuzoval z dalsiho duvodu, ona se asi bude ta
> vetsina rychle zmensovat, DVD prehravac ma skoro kazdy, DVD rekordery
> klepou
> na dvere, firewire uz taky neni nic nebezneho a jednoduchy strihaci
> program
> mate i v XPckach zadarmo.

Musite si uvedomit jednu vec - plno lidi nema pocitac a presto maji digitalni kameru a/nebo digitalni fotak.
(Slovo "digitalni" je totiz marketingovy pojem, napr. AAA auto Praha dava ke kazdemu autu "digitalni" radio, z tohohle hlediska mam i ja doma digitalni televizi ;))

Dovedu si predstavit, ze takovy "lama-user" si poridi DVD rekorder a z MiniDV kamery prehraje zaznam pres analogovy vstup toho rekorderu ;) Opet to bude o trochu lepsi nez VHS, ale podstatne horsi nez MiniDV.

VHS-C kazetu prehrajete v beznem videu jen pomoci adapteru, zatimco MiniDV musite furt prehravat v kamere (a hoblovat tak hlavu a mechaniku). Z toho hlediska je lepsi prehrat to na VHS, ale tim to degradovat... no dejme tomu, ze to pak bude srovnatelne s tou original VHS. Vsechno ma svoje pro i proti, ale hlava mi nebere, na co vyhazovat 20 tisic za digitalni kameru, kdyz by stejne poslouzila i obyc. analogova za polovinu.

> No ale dle meho soudu (a zkusenosti) je lepsi
> mizerna kopie na VHSce, kterou po dvaceti letech (pravda v jeste horsi
> kvalite) na teVHSce s velkou pravdepodobnosti najdete, nez CDcko ci
> DVDcko,
> na kterem bude sice kvalita perfektni, ale treba za rok ho neprectete.

Pokud jde o trvanlivost zaznamu - od CDcka za 6 korun nemuzete cekat zazraky, prece jen si muzete poridit drazsi medium s "protective layer" a v pripade DVD existuje DVD-RAM, o kterem slysim jen to nejlepsi, snad je to i pravda: moznost prepsani 100 000x, trvanlivost zaznamu aspon 50 let?, struktura se samoopravnymi kody... a videl jsem medium za 89 korun - oproti DVD-R nebo DVD+R za 22, stejny obchod stejna znacka DVDcek - Memorex.

VHSky kazety se taky prodavaj za 39 (dayly re-recording) i za 80 (HiFi).

P.K.