Rekonstrukce vzorkovaneho signalu (Re: DDS z ARadia)

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Čtvrtek Duben 14 16:25:08 CEST 2005

> 1) a umite takovy filtr prakticky realizovat ?

Viz predchozi odpoved. Kdyby to nebylo jasne: doporucuji, aby
analogovy filtr konecneho radu napodoboval 1/sinc(..) a ne obdelnik.

> 2) a umite takovy filtr realizovat, kdyz bude generovany signal obecny, ne
> sinusovka - treba obdelnik s konecnou hranou, bude na vystupu take obdelnik
> s konecnou hranou a rovnym temenem ??

To plati pro zcela obecne signaly. Kdybych chtel sinusovku, muzu tam
dat jako filtr leccos.

Jaky realny filtr navrhnout, to samozrejme zalezi na tisici
cinitelich v zadani. Pravda je, ze pro aproximace obdelnikovych
filtru mame za ty roky jiz velmi dobre zabehnute navrhove postupy
:-). Rozhodne ale neni duvod se na ne omezovat.

Pokud je pro nekoho rekneme fazova charakteristika v nejake oblasti
dulezitejsi a podari se mu ji s filtrem N. radu splnit lepe pri jine
amplitudove, nez je 1/sinc(...), pak at to udela. Ale to uz s moji
odpovedi nikterak nesouvisi, stejne jako to nesouvisi s obdelnikovou
dolni propusti.

Hodne zdaru a pekny den,
Marek P.