lidska blbost bylo Re: stojan na vodu

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Úterý Duben 12 21:20:09 CEST 2005

Dne úterý, 12. dubna 2005 16:58 Saša Svobodová (Saša Svobodová
<svobodova.alex@seznam.cz>) napsal(a):
> Zdravíčko :)
>
>     jak tak koukám tak to zase bude flame jako blááááázen  ;-)
>
>     Alternativní medicína opravdu funguje, pokud ji dělá ten, kdo tomu
> rozumí a ne psychopat-amatér.
>
>     I když sama věřím spíše medicíně naší :-)

Pouhá víra v uzdravení skrze alternativní medicínu je zcela srovnatelná s
účinností placebo léků. Proto mají šarlatáni takovou úspěšnost, neboť léčí
pouze psychosomatické choroby - a těch je 80%. Lidé by proto měli chodit k
psychiatrovi, a teprve pokud obtíže trvají, k obvoďákovi. Jenže říkejte to
lidem, aby šli k cvokařovi, budou vás mít za cvoka.

Před cca 10 lety jsem v nějakém pořadu na ČRo slyšel rozhovor s nějakým naším
předním farmakologem, který říkal, že 70% všech moderních léků je založeno -
světe, div se - na magii. Než to slovo ze sebe vysoukal, měl snad minutové
obkecávání - holt je to pro mnohé nepochopitelné, podivné a nepříjemné. Ten
redaktor z toho byl taky na větvi.

--

                        Jaroslav Lukesh