Re: material na antenu

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Úterý Duben 12 10:02:45 CEST 2005

Na 137 MHz je luxus i ta měď. Bohatě stačí hliníková trubička, která je lehčí a levnější.
Jediný podstatný problém hlíníku je spojování s jinými materiály. Když do přechodu nateče nějaký elektrolyt, třeba kyselý déšť, pak se spoj chová jako baterie a oxiduje. Když spoje pořádně zaizolujete samovulkanizační páskou, tak bych v tom neviděl problém.

Pokud máte měď, tak bych považoval za dostatečné povrch nějak izolovat proti oxidaci. Možná by stačilo nalakovat? Teď bych ale prosil odborníky na VF, aby ohodnotili VF vlastnosti laků :-)

Apropos stříbro má lepší VF vlastnosti než měď či zlato. Nejsem si jistý, o kolik a jestli vůbec bude lepší zlato než měď. Zlato se používá hlavně na kontakty, protože nekoroduje.

Vojta