Voltmeter k PC

Pavel pavel_t@centrum.cz
Sobota Duben 9 23:09:48 CEST 2005

> Toto riešenie je samozrejmé pre znalého :-)

Napred si dovolim trochu komerce, pokud chcete hotove reseni

http://papouch.com/shop/scripts/_detail.asp?zbozi=879&kat=4&v1=0&v2=0
http://papouch.com/shop/scripts/_detail.asp?zbozi=880&kat=4&v1=0&v2=0

pokud ovsem to chcete postavit tak skutecne MCU s ADC nebo externi ADC
(pri pozadavku lepsich parametru) a komunikace.

> Naposledy som programoval 8080 ešte na škole. Je to dosť dávno. :-)

No 8080 jsem taky zkusil jednou programovat a taky ve skole a taky je to
davno :-)

No ja si malou flame dovolim ale napred...

> Prvá je výber MCU. Flame PIC/Atmel vyriešim hneď. Voľba je Atmel,
> dôvod: LEBO. :-)

... x51, AVR, ARM nebo ja nevim co jeste Atmel vyrabi:-)

Nicmene osobne bych nevolil ani PIC ani Atmel ale ZiLOG (at ma Wek
radost :-) )

> -ISP programovanie (jednoduchý programátor)

Jeden 1xMAX232 + C, 1x D, 1xR a konektory tot cely programator (original
misto diody pouziva 74..125) a jeste umozni OnChip Debug.

> -"univerzálne" vybavený, nech skúsenosti môžem zúročiť aj neskôr

No pokud potrebujete CAN-Bus apod. tam nemohu slouzit ale jinak vybava
slusna.

> -ľahká dostupnosť

Ano, dost lidi zde chvali firmu Ecom (ovsem nevim jak v SR) a ceny jsou
  cca 30 - 400kc.

> -A/D prevodník
> -FLASH (zrejme už samozrejmosť)

Oboji samozrejme, delaji se i bez ADC a stejne tak Vam udeleji i ROM
verzi s Vasim programem ale to asi neni Vas pripad.

> -free kompilátor céčka (pre budúcnosť)

No uplne free neni ale staci koupit kit za 39$ (Ecom 1.100kc) a mate i
licenci vcetne moznosti update. Je to IDE s ASM, C, SW Simulatorem a
obsluhou OnChipDebugeru.

www.zilog.com

> Už ma nič nenapadá. Proste nech sa možem pustiť do riešenia bez veľkých
> meditácií. Času mám pomenej, ako každý. :-)

Me to moc casu nezabralo ale zase je pravda, ze mam s MCU dost zkusenosti.

Jo a taky se chystam podobnou vec realizovat.

Ale pokud tedy chtete Atmel tak radeji rada AVR.

Pavel