Fotocesta - vyvolani

Tomáš Skočdopole hoppik@seznam.cz
Úterý Duben 5 17:16:03 CEST 2005

Zdravim!
Kdysi jsem tu psal, ze mam problem s vyvolanim desky.
Tvori se mi tam nahodne skvrny.

Bublinkami to neni, protoze jsem to pri leptani drzel v rukou.

Radili jste mi, abych dal mensi koncentraci hydroxidu a potiral desku steteckem. Tak jsem take ucinil, ale vysledek byl spis horsi...
Dal jsem na litr 12 pecicek
Pri vyvolani jsem desku opatrne potiral steteckem. Kdyz uz se zdalo, ze je videt med, vyvolani ukoncil a zacal leptat.
Leptam v ohratem chloridu. Po minute se porad nic nedelo - deska byla uplne netknuta. Tak jsem to znovu sel dat do vyvojky, a potiral stetcem - vysledek to same.
Pridal jsem 5 pecicek do vyvojky, znovu potiral stetcem. Jelikoz motiv byl uz krasne videt, nevedel jsem podle ceho se mam orientovat, nechal jsem to tam cca 10 sekund. Po strceni do chloridu se uz na par mistech med zruzovela. Ale porad to nebylo ono. Tak jsem to sel znovu potirat - zameril jsem se na ta mista, kde bylo videt, ze chlorid jeste nepusobil. Ale vysledek byl u jedne desky naprosto stejny (jako kdybych to delal svym puvodnim zpusobem - 25pecicek na litr, vlozit desku, trikrat s ni zamavat v louhu, vytahnout, oplachnout). A ta druha deska se totalne pokazila, ta ma na nekolika mistech proleptane vlasove trhlinky i do cesticek, takze tu mohu rovnou vyhodit...

Tak ja uz nevim proc se me tam delaji ty skvrny (jako kdyby na tom miste byla med nejaka odolnejsi vudci chloridu) nebo silnejsi vrstva emulze, ktera se neodplavila az na med...

Ptal jsem se na to, zda te desce nevadi doteky z prstu, ale pry se to odmasti v louhu, takze by na to nemelo mit vliv.

Ale chtel bych vyzkouset jeste tu desku pred osvitem nejak ocistit - myslite ze lih neposkodi fotoresist?

Jo, pouzivam desky z r.88 - sklolaminatove s nanesenou vrstvou fotorezistu.
Mam od stryce asi 40 ks tech desek (1 baleni  - desky jsou k sobe prisroubovany 2 sroubky).

Dik moc za pomoc.