Fw: Dotaz - SP u 89c52 a SW reset

Jan Waclawek wek@evona.sk
Úterý Duben 5 15:06:18 CEST 2005

>    di
>    push 0
>    call x
> x: reti

> Držím tu v ruce knížku Petra Skalického MC řady 8051 a nějak se mě nedaří nalést instrukci DI
> co to prosím koná ?

MK machruje ale v skutocnosti sa mu to po 20 rokoch uz pletie (Rabbit?)
presne tak ako aj mne a ako kazdemu, kto sedi na viacerych stolickach
naraz.  :-)

DI v '51 nie je (ledazeby sa nadefinovalo nejake makro) a push 0 ulozi
obsah RAM s adresou 0 co moze byt hocico, takze to nemusi pushnut nulu.

Skor takto:
    clr   a
    mov   IE,a
    push  acc
    push  acc
    acall x
x: reti

Vyhoda je, ze toto funguje aj v preruseni (vykona sa 2x reti). Riziko
je, ze to nebude fungovat ak je stack uz mimo RAM (kde je len 128B).
Ale samozrejme nesmiete v programe predpokladat implicitne hodnoty
registrov po resete (alebo to sem musite doplnit).

wek