neprenosny ANEMOMETR pro ucely paraglidingu

Ivan Kiss Ivan.Kiss@novohrad.sk
Pondělí Duben 4 23:08:46 CEST 2005

Tak ho privitajme. :-)
A podelme sa o skusenosti.

H>  ale na kopec vzdaleny 15-25km od domova pomerne nizko polozeny me nepomuze informace z mista 50km dalekem a treba o 300m vyssim... :-/

Kedysi som chcel tiez riesit presne takyto problem. 20 km vzdialeny kopec, len
pomerne vysoky (prevysenie cez 400m) na kopci dokonca elektricke
vedenie 3x380V. Mam na temer priamu viditelnost, co by tiez ulahcilo
telemetriu.
Zasadny problem: anemometer. V cene okolo 5000 sa najdu nejake pochybne
hracky. "Normalne" su okolo 15000 a viac. Zrucny kutil tu ma dost
priestoru na sebarealizaciu.

Moje uvahy:
1.Lopatky pozna kazdy. Je to asi mechanicky najnarocnejsie riesenie.
Hlavne pri poziadavke merania nizkych rychlosti.

2. Zavesena doska. Sila vetra je umerna vychyleniu dosky. Taketo
merace pouzivali myslim Rusi. Maju aj svoj nazov, len si nespominam.
Vychylka by sa mohla snimat napriklad opticky. Mechanicky podstatne
jednoduhsie.

3. Najviac sa mi pozdavalo vyhnut sa mechanike. Merat ultrazvukom. MCU
vypocita aj rychlost aj smer.
Vyraba sa to aj komercne. Cenovo opat mimo pozadovany rozsah:
http://www.fischer-barometer.de/english/index.htm?wind/ultraschall.htm
http://www.novalynx.com/200-85000.html
http://www.thiesclima.com/usanemo_e.htm
http://www.anemometers.co.uk/ultrasonic_anemometer.html
http://www.vaisala.com/page.asp?Section=41155

Aj som zakupil na experimenty ultrazvukovy prijimac a vysielac na
experimenty, ale nekoniec som cas venoval radsej lietaniu. :-)))

Tak ci tak musite sledovat meteo. Cas venujte radsej studiu meteorogie
a pozorovaniu. Onedlho zistite, ze viete podla situacie predpovedat aj
stav na vasom kopci. :-)
Ale ak sa najde prijatelne riesenie, potesi aj mna.

Prajem vela nadhernych hodin vo vzduchu.
IK