Riadenie svietivosti LED

Tony Malecky clouseau@seznam.cz
Pátek Duben 1 12:43:19 CEST 2005

Z doby kdy jsem jezdil na lokomotive muzu potvrdit, ze cervenou na
navestidle jsem byl schopen detekovat na vetsi vzdalenost nez zelenou.
Zelena sice take byla videt, ale jen v tom smyslu ze tam neco svitilo, ze
barva je zelena se rozeznat nedalo (ze stejne vzdalenosti).
jelikoz jsou strojvedouci dukladne testovani, konkretne test barvocitu
odhalil dost lidi s poruchami, da se predpokladat, ze v te dobe jsem mel
"standartni" oko.
Kazdopadne predpokladam ze prave pro citlivost oka na cervenou, byla cervena
barva na navestidle zvolena pro zavaznejsi povel (stuj) nez zelena. V tomto
pripade se jedna opravdu o citlivost oka jako takoveho, protoze zelenou jsem
na stejnou vzdalenost nerozeznal...
Jeste hure na tom byla modra barva na navestidle, ktera se na dalku jevila
jako bila....
Druhou otazkou je, jaka je ucinnost filtru pred zarovkami na navestidlech,
pripadne jestli maji navestidla pro ruzne barvy ruzne zarovky...  (to by
zase asi vedela Sasa)

Tony OK1HMA
----- Original Message -----
From: <Serych@panska.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, April 01, 2005 12:32 PM
Subject: RE: Riadenie svietivosti LED

> Souhlasim, ale cervena stopka, cervena paska na kraji rygolu a cervene
> vystrazne LED hovori jasne lidsky mozek vnima cervenou
> intenzivneji nez
> zelenou.

Neco jineho je intenzita vnimani oka a neco jineho je psychicky pocit, ktery
clovek ze vjemu ziska. Cervena pusobi na cloveka podobne jako na byka (jen
snad na vetsinu z nas v ponekud mensim meridku). Cili vzbudi v nas pocit
potencialniho nebezpeci a zbystreni pozornosti.
Ale to ma pramalo co delat s citlivosti oka k jednotlivym barvam.

Jakub Serych