PCB zajimavy link

Rt jr@siliconbrain.biz
Pátek Duben 1 11:06:59 CEST 2005

Zajimavy link, taky proto, ze jsem zjistil, kolik jsem toho zapomel z
rustiny :-((.

> Me tam predevsim zaujalo tvrzeni, aby nebyl pro vyvolavani obrazce PCB po
> osvitu pouzivan hydroxid sodny, ale vodny kremicitan sodny, znamy tez jako
> "vodni sklo", event. ve smesi s hydroxidem. Argumentem je prilisna zavislost
> rychlosti vyvolavani na koncentraci hydroxidu a teplote. U kremicitanu, dle
> autoru clanku, toto nehrozi.

Pokud se da vodni sklo koupit v drogerii, pro zajimavost to vyzkousim.

> Dale potom by pritomne mohl zajimat oplach mydlovou vodou od zbytku
> Transparentu.

Po vyvolani desek v NaOH je oplachuji ve vodni lazni s trochou octa
(kvuli neutralizaci) a kapkou saponatu. Subjektivne mi pripada, ze se
pak rychleji a stejnomerneji leptaji, nez po prostem oplachu vodou.
K leptani pouzivam peroxodisiran sodny.

Potesilo mne, ze jeden z navodu na cinovaci lazen (c.2) je temer shodny
s tim, ke kteremu jsem experimentalne dospel - i s tim pridavkem NaOH.
Jen podotykam, ze mi tato lazen funguje zcela uspokojive i pri pokojove
teplote.

--
Rt