Jak se vypocte velikost dipolu pro urcitou frekvenci

Petr Simek psimek@jcu.cz
Středa Září 29 20:30:46 CEST 2004

On Wed, 29 Sep 2004, Pavel Glajc wrote:

> [...]
> 2. kanál dle CCIR nebo nověji se říká CCIR B/G je třeba podla tabulky
> http://www.pecho.sk/frekvencie.html
> Pak je třeba vzít do úvahy i průběh zisku v závislosti na kmitočtu, kde k nižším kmitočtům klesá zisk zvolna a směrem k vyšším strmě. Protože v nižších pásmech je relativní šířka pásma velká volí se pracovní kmitočet dipólu v oblasti nosné zvuku.
> U kanálů vysokých třeba UHF se volí dipól podle nejvyššího kmitočtu pro danou skupinu kanálů třeba anténa pro kanály 21.-25. je laděna na 25.kanál.
> Hlavně z toho nedělejte vědu. K čemu to vlastně potřebujete?

Mam antenu a potrebuju vedet zda mi k necemu bude. Mimochodem koupil jsem
antenu na 51. kanal a delka dipolu je 22cm. Pokud  mam vzit za bernou
minci ze delka dipolu odpovida frekvenci tak mi to vychazi ze je o dva
kanaly niz a podle toho co pisete to nebude dobre. Otazka je ale co je
delka dipolu - jestli vnejsi nebo vnitrni rozmer. Podle vnitrniho rozmeru
21cm by to sedelo akorat.

> Pavel Glajc

Daląí informace o konferenci Hw-list