Jak se vypocte velikost dipolu pro urcitou frekvenci

Petr Simek psimek@jcu.cz
Neděle Září 26 22:46:19 CEST 2004

On Sun, 26 Sep 2004, Daniel Valuch wrote:

> hrubka urcuje sirku pasma, v principe na prvy pokus staci ze dipol musi
> byt lambda/2 dlhy, ta hrubka sice ovplyvnuje, ale len minimalne
> rezonancnu frekvenciu

Meril jsme dipol na druhy kanal - ma 232cm. Z toho mi plyne cca 65MHz.
Jenze podle tabulek ma druhy kanal 54-61MHz , tak jsem myslel ze ta
sirka ma vliv, ze prodluzuje vlnovou delku na kterou je to citlive.