Re[2]: .... because I use linux bolo: Re[2]: elmag vyzaøování a lidi

Petr Pokluda pokluda@silesia.cz
Pátek Září 24 20:46:05 CEST 2004

Dobry den,
24. záøí 2004, 14:45:18, napsal(a) jste:

JPE> fakt nechcem rozputat vojnu na temu "spravny operacny system", ale
JPE> neda mi nereagovat na
Je patek vecer...

JPE> Mozno to vidim zle, resp. to nie je "len" preto, ale kto by pisal
JPE> virusy pre OS, ktory je na pracovnych staniciach rozsireny tak
JPE> zriedka, ze sa to jednoducho neoplati - ocakavana publicita by bola
JPE> nulova.
Obavam se, ze Vase domnenka o nerozsireni *nixovych systemu je mylna.
Zeptejte se ve vasi bance, nemocnici na cem jim beha informacni
system, napr..

JPE> Mam neisty pocit, ze takato (a podobna) agresivita skalnych
JPE> privrzencov vsetkych verzii a modifikacii OS Linux je sposobena
JPE> namrzenostou, ze ich posvatne tazenie za "jediny spravny" operacny
JPE> system pre pracovne stanice nie je az take uspesne.
Kdyby jste si napriklad zajel kousek na druhou stranu hranic smerem na zapad,
na vyvojove pracoviste Motoroly do Roznova, at je to z oboru,
tak by jste tam nenasel jediny pocitac s OS MS WIN, pouze *nixove stanice...
Je jich tam nekolik pater. A nejen tam.

JPE> Ked som bol v Kalifornii a rozpraval som sa s ludmi na temu Linux, tak
JPE> nerozumeli, preco by mali vobec na tuto temu ovazovat. Argumet bol
JPE> (citujem): "pouzivam WIN od 95 po NT, pouzivam Outlook a IE, vzdy mam
JPE> ale nastaveny automaticky update, takze raz za dva roky investujem
JPE> 100-200 USD do dalsej verzie Windows a som v pohode a bez virusov."
Ano, v USA je mozne vsechno, je to zeme neomezenych moznosti.

JPE> Vo firme pouzivame WIN-98 a WIN-XP. Na stabilitu (hlavne WIN-XP) sa
JPE> nik nestazuje (je osobne bezim 1/2 roka v XP bez akehokolvek
JPE> zavahania PCka alebo OS) a virusovu nakazu sme vo firme este nemali.
Taky se divam, ze napr. nepouzivate MS produkt pro postovni provoz
(TheBat!, ze?), nebude napriklad v tom ta drobna odlisnost? Anebo to,
ze je firemni sit schovana za firewallem (mozna i linuxovym)? Vystavte
MS OS XP se SP2 na nechranenou linku a podivejte se do nej po 15-ti minutach...

JPE> Linux komunite este dva odkazy:
JPE> 1) nie, zdrojovy kod ovladacieho programu naozaj poskytovat nemienime
Neni treba, viz nize

JPE> 2) kedze nasi zamestnanci chcu (to prekvapenie!) mzdu, nemozeme
JPE> pracovat na projektoch, ktore neprinasaju profit, alebo su priamo
JPE> stratove. Inak povedane, kym nebude jasne, ze by podpora Linux
JPE> platformy uz nebola charita, tak dovtedy budeme podporovat len WIN
JPE> platformu.
Pokud by jste se podival na filosofii jinych vyrobcu, zjistil by jste,
ze i oni uz zjistili, ze existuje neco jako Linux a podle meho nazoru
napr. fa Parallax se toho zhostila velmi dobre. Podivejte se na
http://www.parallax.com/html_pages/downloads/tokenizer/tokenizer.asp
Mozna to bude inspirativni, bez nutnosti zverejnit jediny radek
zdrojoveho kodu...

JPE> Ospravedlnujem sa, aj ked je vonku chladno, nikoho som nechcel
JPE> "zahriat".
Ne, me jste nezahral. Jsem uzivatelem nekolika operacnich systemu.

JPE> Prajem prijemny weekend.

I Vam

Petr Pokluda