oprava harddisku

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Pondělí Září 20 08:02:29 CEST 2004

Dostal jsem nefunkcni 15GB harddisk Western Digital, pri pripojeni v pocitaci se tento odmital zapnout, merenim ohmmetrem jsem zjistil zkrat v 12V vetvi, po odsroubovani desky elektroniky jsem na prvni pohled videl dve spalene diody, viz priloha (vlevo je pripojenych 12V z PC zdroje, vpravo pokracuje napajeni harddisku) . Nahradil jsem obe suplikovymi 1N4007 a k memu udivu harddisk zacal fungovat. Tak me zajima, jak moc je tahle oprava spolehliva.

Na te desce je jeste jedna stejna dioda jako jedna z tech spalenych, informativnim merenim multimetrem jsem zjistil, ze ma mensi napeti v propustnem smeru (1N4007 cca 500, ta puvodni cca 165 - asi mV, diodovy test).

Predpokladam, ze diody tvorily takovy filtr proti zpetnym spickam od motoru harddisku. Tak nevim, jestli bych tam prece jen nemel dat nejake jine diody(rychlejsi, s mensim ubytkem napeti?) a kdyz tak jake.

Z harddisku jsem kopiroval nejaka data a bez problemu zatim funguje (jen se mi zda, ze dost hreje - ale to muze byt normalni).

Diky P.K.

Předplaťte si INSTINKT, získáte CD a 13 výtisků zdarma!
http://www.instinkt-online.cz/predplatne/default.html