Stlacenim zapni/vypni

Radek PULPAN radek.pulpan@st.com
Čtvrtek Září 16 14:10:31 CEST 2004

Uz jsem se divil, ze by do tak jednoduche appl. nesel nacpat PIC :-)))
Ale proc ne, vzdyt uz se da rict ze PICy budou brzy patrit mezi pouzitelne
soucastky.:-)))

Radek Pulpan

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
[mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz] On Behalf Of
jiri@bezstarosti.cz
Sent: Thursday, September 16, 2004 11:49 AM
To: '[HWnews]'
Subject: RE: Stlacenim zapni/vypni

U jedne veci jsem pouzil reseni, kde napajeni vede pres PNP tranzistor. V
jeho bazi je k zemi NPN tranzistor (odpory asi zminovat nemusim) a pres nej
cudlik. Kdyz stisknu cudlik, napajeni jde do elektroniky (pres
stabilizator), zacne byt napajen PIC a ten si pridrzi ten NPN tranzistor a
po uvolneni cudliku zarizeni bezi dokud je potreba (treba urcity cas) a pak
PIC pusti bazi toho NPN tranzistoru k zemi a tim se to cele vypne. Nezere to
tak vypnute prakticky vubec nic a umi se to vypnout samo na cas, prikazem z
menu atp. :).

Mozna to neni presne co se chce, ale nekdy se to hodi a da se to udelat i
jinak, ze stav toho cudliku je znam MCU a pak muze MCU jako reakci na
opetovne stisknuti tlacitka i zarizeni vypnout.

BTW, PICy v rezimu spanku nezerou prekticky skoro nic, tedy pokud napeti aku
je v rozsahu 2V az 5.5V, muze bezet PIC (tedy jak ktery, je treba si vybrat
vhodny) primo z aku (bez stabilizatoru) a budit se jen treba na cudlik a
pod. a zaridit vubec vsechno potrebne nebo muze bezet s krystalem 32768Hz a
jeste treba k tomu resit hodiny apod. pri spotrebe radove desitek uA v
pripade treba PIC12F629.

--
Jiri Bezstarosti