Stlacenim zapni/vypni

Dolezal Dusan dolezal@zoner.com
Čtvrtek Září 16 13:43:19 CEST 2004

Jo, taky jsem se takhle nechal napalit. Koupli jsem neco podobneho za par kacek v nejakem vyprodeji, protoze jsem se trapne domnival, ze to je udelane tak ze stiskem jednoho tlacitka to jede dopredu, stiskem druheho couva (a zataci). Ale ouha, druhe tlacitko, ktere na vysilaci evidentne je, je jenom atrapa (ale fakt realisticka, tlacitko jde skutecne zmacknout, ale nejsou v nem vubec kontakty), a funguje to presne jak rikate, coz je opravdu nepouzitelne. Ach ti cinani. Ja to koupil hlavne proto, ze synator uz mel sice normalni dvoukanalove, ale byl dost maly a jeste na to zataceni nestacil. Ale vzhledem k cene jsem se s tim ani nesnazil nic delat, on si s tim nakonec synek i chvili pohral. Jen tak pro zajimavost, to dvoukanalove jsem taky koupil v nejakem hypersuper v jakemsi silenem vyprodeji hracek, stalo presne stovku, a jezdi docela dobre - ze jsem jich nekoupil vic, mohl jsem mit taky hracku... :-))

Koukam, ze jsme na tom vsichni stejne, taky jsem po tom v mladi hrozne touzil a vyrabel dalkove ovladani podle abicka. Nestavel jste to tenkrat taky nekdo? Melo to superreakcni prijimac a dokonce to i trochu fungovalo.

Dusan Dolezal

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz [mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz]On Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Thursday, September 16, 2004 1:28 PM
To: hw-list@mailman.nethouse.cz
Subject: Re: Stlacenim zapni/vypni

Tak dovolim si prihodit moju skusenost.

Pred Vianocami som kupil synovi som v hypersuperextramarkete auticko na dialkove ovladanie - vzdy som po takom tuzil. Po rozbaleni som zistil, ze vysielac ma len polohu vysiela/nevysiela, a auticko stale islo - ked sa nevysielalo, tak dopredu, inak dozadu.
Povedal som si, ze takto je to dost nepouzitelne a snazil som sa to prerobit tak, ze pri vysielani sa pustil motor a pri vypnuti vysielaca sa zmenil smer. Cize pri 1. stlaceni packy ide dopredu, pri 2. dozadu atd.
Pochopitelne do hniezda, aby sa to zmestilo pod krytku k prijimacu.
Optimisticky som zacal 74HC74; potom som zistil, ze z prijimaca lezie take hrbate-chlpate cosi, takze pribudli kondiky a 74xx14.
Potom som sa s tym dlho este hral a este pribudol 1 svab; nakoniec mi to na stole celkom dobre islo, ale kym som to doniesol domov, uz to fungovalo (a doteraz funguje) tak, ze sa smer prepne len nahodne pri kazdom 3.-10. "zaklucovani".
Zakladny problem je tu myslim v napajani - 4x tuzkovky; nijako nestabilizovane, motor do toho pochopitelne vrndzi a pochopitelne pri zapnuti motora to uplava.

Samozrejme som tym zabil viac casu=penazi nez by ma stalo ist do obchodu a kupit nove, lepsie auticko; ale toto malo jednak pekny dizajn, a jednak som si vravel, ze sa nieco naucim.
Naucil som sa ...

wek