Regulace 3kW motoru na 24V

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Čtvrtek Září 16 00:42:52 CEST 2004

> pretezujou, ved oni tie elyty aj pekne casto odchadzaju...
> naco ten zdroj bude sluzit ak sa smiem spytat? Zacina to ist do
> zaujimavych cisel ;-)
> balu

Jako spousta jinych zdroju ktere jsem delal, na mereni baterek. Baterka (3
clanky) se pripoji na konstantni napeti 1,4V/clanek a 24 hodin se meri
prubeh dobijeciho proudu. Potom se napeti zvedne o 50 mV/clanek, meri se 8
hodin atd... az do 1,7V a potom zase dolu. Nejdriv rikali ze ty proudy
nebudou velke, baterka se tam dava nabita. Ale clanky 160 Ah si pri 1,7V
berou opravdu dost. Delal jsem zdroje 16A a pro velke clanky nestaci ani
nahodou. Ted tam na zkusebne maji clanky 350 Ah a nekde jsou pry jeste vetsi
:-)
Ale nejvic jsem se u tech zdroju vyblbnul se zvlnenim. Zdroje maji napetove
a proudove svorky a pri regulaci napeti se meri proud nekdy i v radu desitek
mA. Baterka ma vnitrni odpor v miliohmech a nekdy i v desetinach. Puvodne
chteli zvlneni pod milivolt :-)) Kdyz se zaclo merit, naroky stoupaly. Po
doplneni linearni regulace (ubytek na lin. regulatoru je 0,2V) jsem se
dostal na 20 uV s tim ze to uz je sum operaku a dal se sum redukoval jen
prumerovanim mereni za 10 vterin.
No a ted delam to same, jenze pro 100A. A jeste jedna drobnost - pro pripad
vypadku napajeni jsou zdroje zalohovane baterkou. Ostatne ve fabrice kde se
baterky vyrabeji, neni nejakych par clanku problem.
 Andel