SANKYO krokovy motor

radek kasal radekkasal@seznam.cz
Středa Září 15 09:34:19 CEST 2004

Tak jsem zase na začátku, jen o závit výše na spirále poznání.

Kondenzátor na napájení budiče je na 100M/50V. Ze stejné větve je napájený ventilátorek jenž je na 34V. Bohužel vítězství to neni, neb kolem budiče je SMD smetí které může s napětím a proudem pro motor udělat psí kusy. Neni to zapojené podle níže uvedeného datasheetu ale nějak lépe. SMD smetí, potisk tištáku, tenoučké spoje dělají hodně složitý postup s rozkreslením skutečného zapojení ...tudy cesta vede moc trnitá.
 Asi zkusim vyjít z MAX proudu budičem 750mA, přes to dluhodobě nejít. Pokusně připojit 200mA, 500mA .... a sledovat jak se bude motor hřát. Podle toho přidam nebo uberu.

Jaké jsou zkušenosti s vyššími proudy než na jaké je motor stavěný? Pokud tomu správně rozumim, tak krokový motor má vynutý pouze stator. Jedinym jeho nepřítelem je teplo které může poškodit vynutí. Změna magnetických vlastností materiálu by nastala při proudech, které nemohou nastat (teplo motor zničí dříve).  Ptam se pro to, zda je možné napájet motor kratší dobu a pak nechat motor vychladnout.

 Nebo je tam ještě nějaké jiné riziko?

Radek