Dotaz na pouzitelnost anteny -

Libor Kavan lkavan@krkonose.cz
Pondělí Září 13 14:47:42 CEST 2004

At 10:17 13.9.2004 +0200, Petr Simek wrote:
>On Mon, 13 Sep 2004 Cihak@dkv.lbc.cd.cz wrote:

>chci to pouzit na Klet v okoli CB. A na tehle antene se mi zalibilo prave
>to ze ma v sobe slucovac a zesilovac. Ze by mi stacila jedna antena na
>strese a od ni jen kabel do TV.

Tak presne tohle je trochu spatna uvaha. Za prve je lepsi mit 2 (nebo i
vice) anten, protoze se pak da lepe vyvazit signal. Napr. VHF bude slaby,
chtelo by to zesilovac, ale UHF je silne dost. Kdyz to zesilite
sirokopasmove cele, zesilovac se rozkmita (ty cinsky vubec, to je spis
oscilator). Kdyz mate anteny 2, zesilite jen to, co je potreba a sloucite az
po zesileni. Dalsi duvod, proc se tomuhle vyhnout je tem, ze zesilovac obcas
odejde, treba statikou. Jak rika Murphyho zakon, stane se tak v zime, kdyz
je hodne snehu na strese a nejlip na silvestra vecer, kdyz se chcete koukat
na TV. Takze polezete na stechu a budete zesilovac vybastlovat ven, coz bude
problem, protoze na jednom DPS bude i ten slucovac a symetrak, takze budete
muset odpajet SMD tranzistory a nahradit je dratem (pokud nemate novy)
Zdechly zesilovac se totiz chova jako perfektni atenuator ;-) Proto zasadne
montujeme aktivni prvky az pod strechu. Nejlepsi je nechat v antenach jen
symetrak a cely zbytek udelat pod strechou...

S pozdravem           with best regards
 Libor Kavan, Dlouha 421, 543 03 Vrchlabi III,Czech republic
 Phone & Fax:+420 499 426 232       http://www.techtronex.cz