Dotaz MCU laika k PIC - asi hlavne pro J.B. :-)

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Pondělí Září 13 12:34:45 CEST 2004

Trosku jsem byl vytizen, tak az ted - tedy ne ze by to polevilo :).

>udajne zacal Microchip vyrabet jakesi PICy, ktere maji byt nahradou
>PIC12C508 a 12C509 s tim, ze nejsou OTP, ale maji flash pamet.
>
>1) co to je za typy?

Na webu Microchipu jsem sice videl PIC12F508/509, ale s dostupnosti v
kusovce nevim, v ruce jsem je jeste nemel a ani asi mit nebudu. Duvod je
prosty - snadno sve starsi zdrojaky bud prepisu na typ, ktery bezne beru a
vyuziju u novych typu treba bezvadny BOD (reset pri nedostatecnem napajeni)
nebo to necham v tech puvodnich PIC12C5xx(A), ktere jsou stale k mani a to
za nizkou cenu :). No a cizi aplikace pro PIC nepouzivam - vim o lidech,
kteri uz na pouzivani cizich aplikaci do PIC dojeli - hromada vypalenych PIC
a ono jich diky spatnemu programu (zrejme zapomenute inicializace
promennych) 75% nejede - asi jak ma co ktery kde od prirody :).

Bezva nahradou tedy mohou byt PIC12F629 a PIC12F675 za neco kolem 30Kc v GME
bez DPH (ktere dnes do malych aplikaci prave pouzivam). Maji spoustu
vylepseni oproti PIC12C5xx(A), maji FLASH pamet programu, analogovy
komparator, u PIC12F675 i 10bit ADC a je toho jeste vice.

>2) jde v nich beze zmeny pouzit program puvodne urceny pro 12C508/509
>(rozumej: vzit *.hex a vypalit do toho noveho typu)

S PIC12F629 a PIC12F675 to nepujde, maji 14bit instrukcni soubor a stare
PIC12C5xx jen 12bit.

Co se tyce prekompilovani zdrojaku, pak to take neni jen o nove kompilaci
puvodniho zdrojaku, uz jen proto, ze aby se dal prikladem PIC12F629 pouzit
jako nahrada PIC12C508A, je prikladem potreba vypnout v programu analogovy
komparator. Ale kdyz uz neco takoveho delam, prochazim si zaroven zdrojak a
2 PDF no a upravuju ten zdrojak, takze z hlavy vsechny rozdily urcite
nevysypu.

>3) jdou ty nove typy programovat stejne (treba JDM2, prosim nevrazdit)
>jako 12C508/509?

Ano, to by jit melo, IC-PROG je umi. Obcas se stane, ze IC-PROG je neumi
dodatecne zamknout proti cteni. Pak je snadna pomoc v tom, ze se vypali bez
ochrany proti cteni a znovu cely vypali uz i s ochranou proti cteni. Tak se
i IC-PROGu podari je zamknout a pred zamcenim i overit obsah pameti alespon
po tom prvnim programovani. Proc je u IC-PROG tomu tak nevim, ale lide se na
to ptaji, tak jsem vykoumal pro tenhle pripad tento postup, ktery funguje
prave s temito amaterskymi programatory a IC-PROGem.

>4) jaka je momentalni kusova dostupnost a cena?

GME maloobchod v Praze ma z tech malych PIC bezne stale pres pult PIC12F629
a PIC12F675 a to je duvod, proc jsem tu odpoved napasoval predevsim na ne
:). Cenu uz jsem psal.

Co se tyce PIC12F508/9, pak nevim ze by nekde u nas byly bezne k mani, ale
pokud je to opravdu potreba a nejaka kacka roli nehraje, dovezt se da asi
cokoli :).

--
Jiri Bezstarosti