Defragmentace disku

wek wek@host.sk
Sobota Září 11 00:22:47 CEST 2004

> ty jsou proti tomuhle odolne
> zurnalovani funguje podobne jako sql transakce v databazich,
> nejaka aplikace chce zapisovat na disk, tak se do zurnalu zapise transakce,
> ktera musi byt provedena uplne cela, pokud ne tak je cela transakce zrusena,
> dojde tedy ke ztrate dat (nebyla ulozena) ale uz ne k poskozeni stavajicich
> dat (nevzniknou prekrizene soubory, ztracene sektory,...)
> celkem dobre to je popsano na rootu

Teda ja tomu fakt nerozumiem, ale vari aplikacia/system nemozu padnut
tak, ze "korektnym" sposobom zapisu nezmyselne data resp. vymazu
potrebne, resp. zabrania zapisu z cache?

A kedy sa zisti, ze transakcia v zurnali neprebehla? Pri reboote ci pri
nejakej periodickej kontrole? Ale ved to iste sa da urobit aj s fat (a
win to trebars aj robi) nedokonceny zapis sa da zistit a napravit. Ze to
trva dlhsie - ale ved pad systemu by mal byt hadam vynimkou?

> antivir a zurnalovani zatezuje system se stejnym rozdilem jako mp3 ve
> winampu a prehravani divx.
> Pokud vam ten chlapik zapnul rezientni ochranu systemu a jeste ke vsemu na
> nejakem starsim pocitaci (pod 1GHz) tak je magor.
Nie je magor, ale ma pud sebazachovy. Mali ste niekedy na starosti 50+
pc u bfu? Viete co stoji upgradnut 50+ pc na 1GHz+?

Takto Vam to vysvetlim: moj kolega X pravidelne pracuje s grafickou
aplikaciou A a navrhovymi systemami B  a C. Pri spustani A a otvarani
rozpracovanej roboty prog ram A vytvara velke mnozstvo dat, ktore zrejme
idu do swapu, a sucasne natahuje stovky modulov. Kolega ma pochopitelne
este v permanentnej prevadzke spominany winamp, spominany antivir, mail,
icq, hodiny synchronizovane bohvieodkial, automaticke upgray kadecoho,
klikajuce a blikajuce pozadie a ikonky a cojaviemcoeste. Spustanie trva
5-15 minut; pochopitelne dotycny si ide medzicasom urobit kavu, na
ktorej ale zostane zakecany dalsiu stvrthodinku. Medzicasom aplikacia A
vyhlasi, ze sa nemoze spustit, a my vieme, ze je to tym, ze je uz
spustena aplikacia B, tiez moloch. Takze B treba po navrate z kavy
zatvorit, co znamena vypeazsnit swap, zapisat asi 1000000x do registrov,
ulozit medzisubory atd. No a potom sa A znova spusti, znova kavicka...
Tu ta zanedbatelna rezia zacne mat rozmer clovekohodin...
Podotykam, PC je z najnovsich multimegagiga, disky spickove
milionotackove atd.

Toto je mozno extremny priklad, ale taky ste uviedli aj Vy (divx).

Mozno sa da zistit, kolko transakcii na disk urobi priemerny uzivatel za
den a tak odhadnut tu reziu.

> Novej zurnalovaci fs Reiser4 ma byt dokonce jeste rychlesi nez ext2 a
> fat16/32
No tak tomu uz rozumiem. Rychlejsi a bepecnejsi - zadrhel to ziadny
nema?

Ale mne o toto vobec neslo.
Ja nepopieram, ze ext3 a ntfs su super fs na beznom az vacsom
kompe/disku-och. Mne len vadia kategoricke vyhlasenia typu "to je stare
a je to tym padom nanic", bez uvazenia ucelu, potrebnych zdrojov a
vysledkov.

A este, co je s ohladom na toto forum snad najdolezitejsie, chcel som sa
nieco nove dozvediet. Prepacte, ale ak mi nechcete dat RELEVANTNU
informaciu, tak radsej nepiste nic. O pritomnosti internetu, googla,
linuxovskej komunity atd. viem.

Dobru noc!

wek