prenosne radiostanice - prenos stavu

Wek wek@evona.sk
Pondělí Září 6 12:50:51 CEST 2004

> Mozna ne. Nekde jsem videl implementaci AES pro nejaky napapanejsi PIC,
> myslim PIC18Fneco.

DES na PIC16F84 som mal asi na 40k taktov. S pevnym klucom to bolo 8k taktov.
AES je jednoduchsi, bol tak aj navrhnuty - aspon na '51 je celkom iste (na PIC
som nepisal).
DES na '51 bol cca 6.5k taktov s pevnym klucom, volny kluc som nepisal.
AES(128/128) na '51 mam na 2.8k taktov (je to lepsie ako maju uvedene autori
rijndaelu, ale mam to na viac byte). Volny kluc; u AES je key schedule tak
jednoduche, ze sa hadam pevny kluc ani neoplati implementovat.
AES(128/128) na AVR mi vysiel na 5k taktov, AVRka maju sice menej vhodnu
instrukcnu sadu ale o to kratsi takt.
Pochopitelne, vsetko asm.

To vsetko len encryption, opacny smer som nepotreboval; autori rijndaelu pisu,
ze je to o nieco zlozitejsie.

Vsetko su to myslim pouzitelne procesory, naviac '51 mozete mat aj relativne
rychlu, ked treba.

Nesledoval som thread od zaciatku, takze neviem, ci je to malo ci vela, ale na
bezny prenos dat s vhodnym relativne jendoduchym hashovanim... Napr. pri 9600
sa procesor tak ci tak flaka...

wek

PS.: Ak by sa niekto pytal na zdrojaky, bohuzial, plati mi to zamestnavatel,
chapete...