Da se vyrobit bleskojistka?

J. Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Neděle Září 5 18:29:47 CEST 2004

Zdravim,
mam zkusenosti s odejitim kompu po bource - ATX zdroj, ktery sebou vzal vse
co slo, UW SCSI disky atd...
Tehdy skoda za cca 70 tis., kterou cs. podrazovna odmitla proplatit, protoze
pry podle CHMU vubec bourka nebyla :-))) .
To bylo tvrzeni likvidatora, ktery prisel vybaven multimetrem za 150 Kc a
delal velkeho machra. Meril zasuvky apod. Uz jsem ho fakt chctel vyhodit.
Bohuzel jsem tehdy byl o dost mladsi, nezkusenejsi a asi i blbejsi...
Meteo ve Kbelich (nebo Ruzyne, ted uz nevim)  mi potvrdilo, ze bourka byla a
to primo se stredem nad Prahou 4, kde bydlim.
Pak mi pan likvidator doporucil dohodnout se primo s pani reditelkou a byl
mi naznacen uplatek.
Nevyuzil jsem, ale to je ta cast kde se zminuji o te blbosti... no, dodnes
jsem se nezmenil.
Bydlel jsem v 7 patrovem dome v 6 patre a to pri uderu blesku neni zrovna to
nejlepsi. Ty horni patra to odskaci vetsinou nejvice. Nechal jsem si
zabudovat prepetovou ochranu za 2500 Kc (naklad jen na ochranu), takova ta
na listu. Typ uz nevim, zustala ve starem byte, protoze jsem se stehoval do
prizemi a tady snad uz to nebezpeci neni tak velke. Ono to jde od shora dolu
a nejvice to odskaci horni patra.
To jsem se nejak rozepsal - takze na ochranu bytu, telefonu, modemu apod. -
prepetovou ochranu.
Pokud jste radioamaterem na KV, tak bleskojistku a v pripade vyssich
antennich systemu i to jiskriste na svodu stozaru bude asi nutne.
Ale to uz neradim, ti kdo s tim pracuji, to urcite znaji.
Jindra Polivka
jpolivka@mbox.vol.cz