Da se vyrobit bleskojistka?

J.R. siliconbrain@siliconbrain.biz
Neděle Září 5 17:32:15 CEST 2004

Prepetove ochrany pro male napeti jsou docela ducharina.
Vetsinou se skladaji z kombinace bleskojistky, varistoru, a transsilu
spolecne s nekolika vhodne volenymi rezistory v signalove ceste.
Bohuzel ovsem, alespon co ja vim, se takoveto ochrany navrhuji spise
empiricky a to vcetne vhodneho rozmisteni vsech soucastek na spoji a pak
testuji napetovym pulzem.
Pred lety se dala schemata ochran najit v katalozich vyrobcu. Samozrejme jen
schemata ideova a bez konkretnich hodnot soucastek.
Pro inspiraci treba zde: http://www.hakel.cz/produkty/data/hakeltel.html
Nejaka teorie bude, tusim, zde: http://www.saltek.biz/cze/kat.asp
Osobne si myslim, ze 500Sk neni nijak premrstena cena. Pokud si postavite
prepetovou ochranu, ktera nebude fungovat, vase ztrata bude vetsi.
--
Rt