Da se vyrobit bleskojistka?

JUCE joko@skrat.sk
Neděle Září 5 15:58:55 CEST 2004

Jasne to je to co som potreboval. Prestudujem a skusim co sa da stoho spachat. Dakujem ;-)
  ----- Original Message -----
  From: Jan Kuba
  To: [HWnews]
  Sent: Sunday, September 05, 2004 3:59 PM
  Subject: Re: Da se vyrobit bleskojistka?

  mno mas pravdu - tohle postavis za min nez 500 :
  http://web.quick.cz/solemon/UTP_Bjistka/UTP_Bjistka1.jpg
  http://web.quick.cz/solemon/UTP_Bjistka/UTP_Bjistka2.JPG

  vymontoval jsem to z jedne UPS-ky,  (znamy ji chtel jako menic do auta - do der po RJ konektorech na UTP jsem dal konektor na 12V..orig. batt. jsou samo venku)
  je tam 8x "1N4006" a 1x "1.5KE6 . 8CA" -asi nejaky transil....

  Je to zapojene tak, ze kazdy drat je pripojen na jednu ze 4 diod katodou a na jednu ze 4 diod anodou - zbyle spolecne katody a anody ( vzdy 4 prislusne) jsou spojeny do jednoho bodu.
  Mezi temito dvema body je zapojen onen zahadny "1.5KE6 . 8CA" -asi transil....
  Jedna strana transilu - spolecne anody je uzemena -  skrin UPS-ky...

  Neboli obe zasuvky jsou paralelne propojene, od kazdeho dratu vede jedna dioda katodou a druha anodou - druhe konce 4 anod spojene prez transil na 4 spojene katody.
  Spojene anody diod jsou uzemene...
   Lip to popsat neumim, ze slohu jsem mel vzdy 3 a vic a malovat to nebudu! (kresleni bylo jeste horsi)