OT bezpecnostni pasy

Pavel pavel_t@centrum.cz
Pátek Září 3 14:01:04 CEST 2004

> ..kdyz uz jsme u toho pocitani... skusil nekdo vypocitat, jak je na
> tom treba slezina, nebo streva a zaludek no proste "to vevnitr" kdyz
> telo stoji diky pasum a oni by chteli dopredu? Nestava se tak v
> podstate dobrovolnym darcem organu i s operaci?

Dost informaci o tom co telo a kdy vydrzi je napsano v clancich:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=424
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=420
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=419
(souhrne uz to sem dnes nekdo posilal)

Pri vetsine havarii na dalnici dochazi spise k narazu do prekazky pred Vami
ktera se pohybuje stejnym smerem nebo stoji, rychlosti se tedy nescitaji,
vetsinou take tuto prekazku vidite a zacnete brzdit, pri 130kmh to moc uz
neubrzdite a srazce se nevyhnete ale nastane uz v mnohem nizsi rychlosti a
sance na preziti je vyssi, takze odpoutavat se pri prekroceni rychlosti
100kmh je nesmysl.

> No a s tim Hlinkou bych to sem zrovna netahal. Pokud nekoho
> prevalcuje Avie, tak je uplne jedno, jestli je pripoutany nebo ne...

Nesouhlasim, hokej sleduji a pana Hlinky si vazim a to co se stalo me mrzi,
po nehode jsem si take rikal ze pri srazce s nakladakem Vam pomuze snad
jedine byt firou v lokomotive a ze holt smula. Pote co jsem si prohledl
fotky Superbu tak mi doslo, ze nejspise nebyl pripoutan, vuz byl zepredu
promackly ale dale byl jiz jen ohoblovany naraznikem, posadky se tedy
deformace prakticky nemela dotknout. Mam dojem, ze se krome AB ridice
aktivoval i bocni AB. Ja tvrdim, ze by temer jiste prezil a to s minimalnim
zranenim pokud by byl pripoutan.

Pavel