Vymenna tepelna cerpadla: zemne-voda

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Pátek Září 3 08:12:34 CEST 2004

mrknete na stranky www.pokver.cz v oddeleni " technicka podpora - PAREX -
podrobnosti - navrh tlostky, je moc pekna tabulka kombinaci zatepleni +
ceny. nejlevenjsi materialova skladba pro 5cm PSB je za 212 bez dane za
matros. jo za 100kc metr by to bylo zuzo.
nebo nejak spatne hledam. stejne mi to neni s tema normama neni jasny.
tomik.

-----Original Message-----
From: Jiří Krul [mailto:jkrul@seznam.cz]
Sent: Friday, September 03, 2004 7:55 AM
To: [HWnews]
Subject: Re: Vymenna tepelna cerpadla: zemne-voda

Podle dnes platne CSN 73 0540-2 z roku 2002 je pozadovana hodnota R u
novostaveb pro lehkou venkovni stenu R>3.3 a pro tezkou venkovni stenu
R>2.6, pricemz v dane norme doporucene hodnoty R jsou 4 pro tezkou a 5 pro
lehkou stenu. Napriklad lehka sikma strecha a podlaha nad venkovnim
prostorem by mela mit R>4.1 a doporuceno je R>6.2.

Stejna norma v Rakousku je zhruba o 1 bod prisnejsi tj. nezkolauduji vam
stavbu s stenou R<4.

Pokud jde o navratnost nevidel bych to take tak cerne pokud usetrite na m2
za rok 10Kc a m2 5cm silneho polystyrenu stoji cca 60Kc + 20 Kc upinaci
material a prace tak se investice vrati za 8let a to je u stavby s
predpokladanou zivotnosti v radu mnoha desitek let celkem solidni vysledek.