Vymenna tepelna cerpadla: zemne-voda

Jan Kral kral@fortech.cz
Čtvrtek Září 2 19:44:08 CEST 2004

Akumulace je jen jeden spis mensi problem. Jako vetsi problem vidim spis spatne rozlozeni teploty v konstrukci a diky tomu kondenzaci vody v tom betonu a nasledne plisne. To je problem vsech vnitrnich izolaci. Udajne by mela byt vnitrni izolace max 1/3 proti venkovni, tak, aby byl "rozumny" teplotni spad. Kolega stavi nizkoenergeticky dum kde ma 40 cm cihlovou zed + 40 cm polystyren. Ale to cele neni jen o zdech, ale i o dalsich konstrukcich - podlahy, stropy, okna, vetrani atd.

JK (taky Honza tu byl asi driv :-))