Uz zase vlastni CPU :).

Jiri Foldyna jiri.f@avizo.cz
Čtvrtek Říjen 7 23:40:51 CEST 2004

> dlouhe koukani na
>
> Pro zvedave: LMD je co, prosim? :)

LMD = lehka mozkova dysfunkce. Deti se spatne koncentruji, maji horsi
nervosvalovou koordinaci a jemnou motoriku (napr. problemy s psanim),
intelekt neni postizen. Neni to nic smrticiho, da se s tim zit, jen je treba
se smirit s tim, ze dite je extremne zive, ve skole bude mit pravdepodobne
problemy s ucitelkami.

> displeje/obrazovky,
> Manzelka je detska
>
> Vztahuje se to i na LCD monitory?

Tak po konzultaci se zenou upresnuji - blikani je jen jeden z faktoru. Na
to, proc a jak vznika syndrom LMD neni jednoznacny nazor. Obecne panuje
shoda v tom, ze existuji urcite predispozice, ktere se mohou aktivovat napr.
zminenym nadmernym sledovanim televize nebo pouzivanim pocitace. Pritom
pusobi dohromady vice faktoru, periodicke zmeny jasu obrazu jsou jen jednim
z nich. K dalsim faktorum patri neprirozene dlouha koncentrace na virtualni
realitu (male dite spatne rozlisuje rozdil mezi realitou a virtualnim svetem
televizni obrazovky nebo monitoru pocitace), dlouhodobe setrvavani ve stejne
poloze, jednostranna emocionalni stimulace orientovana pouze na nektere
smysly (obvykle pouze zrak a sluch, ktere jsou pritom v rozporu s hmatovymi,
chutovymi a cichovymi podnety).
Pro podrobnejsi informace budete muset pohledat v odborne literature, kdyz
se mi zena snazila objasnit detaily, presla do technicke cinstiny a nejak
jsem ji prestal rozumet :-))

Zdravim

Jiri Foldyna