Uz zase vlastni CPU :).

MK info@mcu.cz
Čtvrtek Říjen 7 19:17:24 CEST 2004

> Me to jako dusevni cviceni nepripada jako pitomost. Jina vec je realizace,
> ale o tu myslim opravdu neslo nebo ne jinak, nez z principu. Pokud by to
> (teoreticky) nekdo vyrabel (jako 1 obvod), mohlo by to mit po moooc dlouhem
> vyvoji docela zajimave vlastnosti.

Prominte mi vsichni mou neomalenost, ale rad bych vedel jednu vec - komu se zda tato koncepce
slozeni instrukce (ne CPU - o tom se tu vlastne stale jeste nepsalo) prinosna ?

Odhlednu od teorie a zacnu se ptat na realne veci
- jak si prestavujes realizovanou ALU??
- jake slozeni ma mit instrukcni soubor - format instrukce uz zname
- jaka sirku bude mit datova sbernice - skutecne 32b, nebo to chces tahat po 8b??
- i kdyz pouziji relativne rychle FLASHky, tak me jeden instrukcni cyklus vychazi minimalne na nejakych 360ns
pritom nejake zretezeni neni pri teto koncepci zrovna realne - proste to uzke hrdlo tam je a zustane.

Uznavam, ze to muze mit slusny efekt pri praci s 32b operandy, jenze na druhou stranu to ma prave omezeni v te pevne sirce.
Pouhopouha inverze jednoho bitu mi zabere stejny prostor a cas jako naprikalad soucet dvou 24b cisel.
No a jsme u dalsiho rozporu - rekneme, ze budes chtit implementovat HW nasobeni - jak na to s timto formatem
instrukce? Oriznout operandy na max 16b, nebo udelat vyjimku, ktera nebude ukladat 32b, ale 64b ???

Mozna by opravdu stalo za to se podivat po literature, teorii, matematickem aparatu a pak zacit s navrhem :-))))

S pozdravem

Milan Kostomlatsky
Belcicka 14
14100 Praha 4 - Sporilov