Pro nove konferujici - hacky a carky

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Čtvrtek Říjen 7 14:40:40 CEST 2004

Ano sem tam nektere veci zvladl Hitler dobre (jezdeni po silnicich vpravo ze dne za den) ale vetsinu jich totalne po.... Zavedeni nemeckych psacich stroju - tedy QWERTZ - je jednou z nich. Babicka za republiky prodavala kancelarske potreby, takze pamatuji z klukovskych let pudu plnou predvalecnych psacich stroju puvodem vetsinou z Ameriky, ktere se ji podarilo ukryt pred zlodeji v osmactyricatem a ktere byly QWERTY. (Skoda, ze uz ty klenoty neexistuji, hraval jsem si jako kluk napriklad s psacim strojem, ktery mel jedinou klavesu.) Pismenka se volila jezdenim ukazovatkem po tabulce a cele to bylo zprevodovane dumyslnym prevodem na hlavu soudkoviteho tvaru. Klavesou se pak  "duclo" valcem s papirem o tu spravne natocenou hlavu (samozrejme prez pasku).

Jakub Serych