Uz zase vlastni CPU :).

MK info@mcu.cz
Čtvrtek Říjen 7 10:29:30 CEST 2004

> No a protoze ty umis byt konstruktivni a take do tohoto slusne vidis, tak
> pokud chces, tak mi porad jak udelat lepsi CPU, ja budu jen rad, ze se mam s
> kym o tom pobavit - jak vidis, moc lidi co jsou ochotni se o tom vubec bavit
> neni. No a ze chci aby muj CPU byl trochu netradicni ci exoticky, proc by
> ne, je fajn byt trosku odlisny :).
>
> Prosim tedy, neresme zda to ma vyznam ci nikoli, ale pokud nekdo chce o tom
> se mnou debatovat, tak debatujme :).

Jirko asi jsi mne zle pochopil, ja tu neresim, zda to ma cenu nebo ne. Zda si mas hrat s CPU, roboty,
strilet po holubech, nebo jen tak lezet. Pouze se pozastavuji nad tim, ze mrhas casem nad veci,
ktera je jiz dle tveho vlastniho vyjadresni ulet. Nemyslim tim vytvorit si vlastni CPU,nic proti,
ale navrhovat CPU timto stylem??

Asi mne uz trochu znas, takze ti musi byt jasne, ze nemam nic proti hrani. Na druhou stranu v tom hrani
vzdy hledam nejaky efet - neco se naucit, neco si overit, neco jineho ziskat. Dokonce nemam ani nic
proti originalite, ale proc proboha originalita za kazdou cenu - dokazat si, ze to jde i takhle blbe ????

Samotnemu ti je jasne, ze CPU, ktere potrebuje na provedeni jedne intrukce cca 5-6 RW pristupu
do 32b pameti uz neni hracka, ale hovadina. Celkem zretelne jsem zde psal neco o uzkem hrdle
soucasnych technologii. Co k tomu jeste mam dodavat???

Vubec do toho nevidim, nikdy jsem vlastni CPU nedelal a nepredpokladam, ze nekdy delat budu.
Jen jsem se pred par lety okrajove podilel na navrhu par PLCcek - tedy specializovane CPU,
ktere melo specificky orientovanou instrukcni sadu a architekturu prispusobenou teto sade
a konecnemu ucelu. Take byla originalni, take mela naprosto jinou koncepci, nez bezna CPU.
Jenze to bylo diky cily - co nejefektivneji resit dany specificky problem.

Vsiml jsi si toho slova "efektivne" ???? Stale ziji v domence, ze efektivni a samoucelny k sobe
nijak zvlast nejdou :-)))))

Asi bych se tedy na tvem miste vratil na zacatek a postavil otazku jina: Co chci vytvorit??
Jake ma byt urceni noveho CPU - jednoucelovy automat, univerzalni CPU, nebo co vlastne??.
Ty na to jdes z druheho konce - vytvorit nejake originalni CPU a na nej naroubovat instrukcni
sadu a mozna nakonec i nejakou aplikaci

Tak o cem se mam bavit??
O tom proc si myslim, ze to je blbost?? - to jsem jiz napsal.
O jine koncepci?? - na to nemam momentalne cas, neb si hraju s prizemnejsimi vecmi :-))

S pozdravem

Milan Kostomlatsky
Belcicka 14
14100 Praha 4 - Sporilov