Uz zase vlastni CPU :).

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Středa Říjen 6 20:54:54 CEST 2004

Uplne stejne, zadny rozdil, jen s tim, ze mam pro odskok dve adresy, tedy
jednu pro skok na sebe samou a druhou pro skok hned za ni podle vysledku
instrukce :). Co vsechno se do instrukcniho souboru da za instrukce, tedy
zda tam bude primo nejaky test bitu ci to pujde treba pres AND s literalem
nekde v pameti je trochu jina vec nez to, o cem jsem psal. Slo o organizaci
instrukci pro co nejsnadnejsi zpracovani a tohle je spise o tom, co se nacpe
do instrukcniho souboru ci ALU a ta muze byt opravdu od nejjednodussi az po
slozitou, pri stejnych principech.

Takze ta instrukce muze mit uplne stejny zapis jako ta tvoje s tim, ze co se
neuvede, treba druha odskokova adresa, nastavi defaultne kompilator na dalsi
instrukci v pameti :). BTW se pochopitelne nemusi ani vzdy provadet zapis,
kdyz to instrukce nepotrebuje (proste se v nejjednodussim pripade jen
neshodi WR do 'L' u nekterych instrukci (ale ani to neni nutne) a co je v
operandu, pokud nepotrebuji k instrukci oba, se nemusi brat v potaz. Je ale
napriklad zbytecne mit instrukce INC a DEC, protoze to vyjde na stejno, jako
udelat pricteni jednicky nebo pricteni maximalni hodnoty instrukci scitani -
INC a DEC proste tady cas neusetri.

Ano, sezere ten hloupy test bitu 4x32b v pameti programu, ale tuhle nevyhodu
jsem uvadel. Ani to nebude to nejrychlejsi co je mozne (tolik cteni), pokud
ti jde o toto. Je to proste cena za to "moje zjednoduseni".

Nerikam ze je to o tom jak udelat nejlepsi CPU, spise nejjednodussi, ale i
alespon v mezich moznosti pouzitelny, byt i za cenu uvadenych nedostatku.
BTW, kdo tady psal o super CPU ? Spise bych psal o minimalizovanem CPU pri
zachovani alespon dostatecne rozumne funkcnosti, pokud si ji tedy lze
predstavit tak, jak jsem to byt castecne a bez jemnych detailu definoval.

--
Jiri Bezstarosti