Spinany zdroj

Jiri Krul jkrul@seznam.cz
Neděle Říjen 3 19:48:25 CEST 2004

Proc procesor.
1. Kdyz mate MCU +ADC mate ve zdroji voltmetr, ampermetr, watmetr a vim ja
jaky jeste merak a to cele  treba i s logovanim
2. Dobre navrzene ovladani pristroje s MCU umoznuje vetsinu toho co
analogove a radu veci navic, napriklad ulozeni nejpouzivanejsich nastaven do
pameti, pokud jde o dvojty zdroj - ridit oba zdroje jako sprazene, nebo jako
seriove, paralelne zapojene zdroje.
3. Zdroj muze komunikovat s PC moznosti ovladani a vyuziti se tak jeste
rozsiri.
4. Nekdy se muze hodit moci zdroj ridit v case , od jednoducheho za hodinu
se vypni az po podstatne slozitejsi algoritmy.
5. Pokud je zdroj spravne navrzen muze slouzit i jako inteligentni nabijecka
cehokoliv.

Nasel bych i dalsi duvody proc je MCU v laboratornim zdroji dobra volba, ale
vyse uvedene snad staci, az si nekdy rikam, proc vetsina bezne prodavanych
zdroju  vyse uvedene veci neumi. Ze bych byl jediny kdo neco takove nekdy
mozna vyuzije a musel jsem si proto takovy zdroj vybastlit sam ?

>Doporučíte nějaké schema osvědčené předregulace, tak aby moc netopila a
>nedodala velké zvlnění. Měla by chodit od 4 V do 35V a 10A.

Osobne jsme v predregulaci pouzil step-down s L4970A a to splnuje skoro
presne to co chcete
chodi od 5.1V do 40V pri 10A a zvlneni 20mV.

Pánové, zkuste mi vysvětlit v čem je výhodnější laboratorní zdroj na
procesoru. Čím děle se tím zabývám, tím více se mi tam ten procesor
nelíbí. Vstupem je analogový signál, řízení je analogové (není nad
točítko), výstup je analogový, odezva analogových obvodů je mnohem
rychlejší než digitálních obvodů.
 Tak proč tam cpát procesor!

Doporučíte nějaké schema osvědčené předregulace, tak aby moc netopila a
nedodala velké zvlnění. Měla by chodit od 4 V do 35V a 10A.

Radek