Spinany zdroj

MK info@mcu.cz
Neděle Říjen 3 01:18:13 CEST 2004

> Samozrejme, ze uvazujem o externom D/A, pretoze ako som uz pisal linearita
> by bola problematicka. I ked verte ci nie u nas na katedre merania (Praha)
> sa podaril kolegovi PWM prevodnik s presnostou 24bitov...na vlastne oci som
> to sice nevidel, takze neviem ake spinace tam pouzil a ako to vykuzlil, ale
> je to tak... Kazdopadne ja som od toho upustil a prevod bude rozhodne
> externy s dobrou referenciou...Co sa tyka zapojeni ma MK pravdu, asi tam nic
> genialneho nevymyslime, skorej sa jednoducha myslienka da tak skomplikovat,
> [...]

No polozme se na otazku - "k cemu je vlastne nutna linearita u DA prevodniku ve zdroji"

Pouzil jsem 12b PWM, to pri umyslnem zkraceni na 3000 kroku dava rozliseni 10mV, tedy
radove stejne jake je vystupni zvlneni vlastniho zdroje s predregulatorem.
Pritom merit muzu v ATmeze pouze 10b AD prevodnikem - tedy rozliseni cca 40mV:-)))))

Z meho pohledu je toto pro bezne pouziti dostacujici. Pro kvalitni zdroj by bylo predevsim vhodne
pouzit lepsi AD prevodnik. Dostavit referenci (pokud je nelinearni) podle realneho vystupu zdroje
pak neni problem - pohodlne resitelne SW.

S pozdravem

Milan Kostomlatsky
Belcicka 14
14100 Praha 4 - Sporilov