Spinany zdroj

Ondrej Pribula o.pribula@sh.cvut.cz
Sobota Říjen 2 17:02:51 CEST 2004

Dakujem za pripomienky a link, je dobre vediet, ze nie som sam, co sa do
niecoho takeho chce pustit. Mal by som ale este par otazociek, hlavne myslim
na MK ;-}
Ja mam v plane tiez pouzit ATmegu, D/A prevodnik som s nou este nestaval,
preto ma zaujima, akym sposobom sa realizuje ten prevod PWM/U. Pokial
klasicky filtrom strednej hodnoty, tak ma zaujima, ci to u ATmegy ide priamo
pripichnut ten RC clanok na vystup PWM, alebo treba este prisposobovacie
obvody, pretoze u klasickej X51 bolo toto nemozne a myslim, ze aj u 90S8515
som mal problemy s linearitou vystupneho napatia. Druha vec by ma zaujimala,
ako (principialne) realizujete to prudove obmedzenie. Ja som uvazoval o
snimani prudu a vyhodnocovani v MCU, co by ale chcelo spravit algoritmus,
ktory by sa staral aj o prudove obmedzenie (resp. reguloval prud podla
zadanej funkcie).
Tiez som uvazoval nad riesienim s klasickym spinanym regulatorom, ktory bude
snimat ubytok na tranzistore a regulovat ho na nastavenu hodnotu, zatial v
tom nevidim ziadne velke uskalie, mylim sa alebo je to realna moznost? Chcem
totiz odlahcit MCU, aby mohlo vykonavat popripade estre ine potrebne
operacie, nielen starat sa o napatie preregulatoru a regulatoru.
Inak predpokladam, ze keby som aj preregulator riadil z MCU, tak by muselo
byt aj toto riadenie spatnovazobne...a pri tolkych podmienkach sa silne
obavam toho algorytmu, aby to cele nezacalo kmitat...
Este maly dotaz na MK : Aku cievku ste to pouzivali z toho GESu??

Za podnety vopred dakujem...S pozdravom Ondrej Pribula