Ideovy navrh laboratorniho zdroje 1x 0-30V (35) 0-10A

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Neděle Listopad 28 00:15:23 CET 2004

>Co pouzivate, kdyz ne L4970, me se naopak libi jeho jednoduchost a jedine
co
>mi vadi je cena :-(.
>Jako trafo pouziji 500VA toroid coz je zhruba 4.7 kg macek dalsi moznosti
je
>800VA a to uz ma pres 8kg a to je kapku dost.
>Tepelny ekvivalent trafa asi pocitat nebudu, ale o mereni teploty toroidu
>docela uvazuji.

Vzhledem k tomu ze ted delam zdroje 8V 100A, mam tam TL494, mosfet driver
IR2112, budici fety a velke fety 3 x IRL3803 nahore a tri dole. Docela se mi
to libi, i kdyz je v tom vic soucastek. Podobne jsem delal 16A zdroje a fety
temer nepotrebovaly chlazeni. Linearni stabilizator pro 100A ma 6 x IRL3803
a ubytek 200 mV. Vsechny fety (lin i step down) jsou na plose 6x4 cm a pres
Al profily na ne pridelam chladic pro procesory.  Zatim se osazujou tistaky
a az to bude hotove, chci si udelat podobne maly laboratorni zdroj, 30V 4A s
max. proudem pri mensim napeti tak 20-30A. Ten bych chtel i zverejnit.
U tech 16A zdroju jsem daval do bedny vetrak, protoze se pri plnem vykonu
prehrivalo trafo a vypinala ochrana. A jak uz je u naseho zakaznika dobrym
zvykem, zdroje maji taky pripojku pro zalohovaci baterku. I ty 100A ji budou
mit :-) Zatim tam meli clanky 375 Ah, ale se zvetsovanim poctu zdroju uz
chystaji neco vetsiho.
Vim jak vypada toroid 800W, mam ted dva ve skrini :-))