Kurs PIC v KTE

Snail Instruments snail@iol.cz
Sobota Listopad 27 14:45:47 CET 2004

Tohle by se hodilo na patecni odpoledne, ale mam holt skluz... :-)

Nahodou se mi dostalo do ruky jedno cislo KTE (12/2003). Co me zaujalo, byl
kurs programovani PIC16F84 - zda se mi, ze potvrzuje uslovi '...a kdo to
neumi, ten to uci'.

Problematika cekacich smycek je rozebrana celkem na 3 stranach, no dobra,
at je to pro zacatecniky do detailu vysvetlene, proc ne.

Ponekud prekvapujici je snaha 'aby to bylo delitelne deseti'. Kdyz u nejake
smycky vyjde vzorec CAS=(CISLO-256)*5+6, je nutne pouzit tabulkovy
kalkulator a k zadanemu CASu vyhledat CISLO metodou pokusu a omylu. Odvodit
vzorec cislo=(cas+6)/5+256 se mi nezda jako vyssi matematika, ale treba
autor chybel na linearni rovnice o jedne nezname, budiz.

O kousek dal se tvrdi, ze neexistuje instrukce, ktera by dokazala v jednom
cyklu zmensit hodnotu W o jednu. Kdo vi, mozna instrukce ADDLW -1 nebyla
jeste v roce 2003 publikovana.

Zlatym hrebem je cekani 5minut, jsou to tri do sebe vlozene cykly a hojnost
NOPu (aby to bylo delitelne 20), inicializacni hodnoty jsou spocitany na
presnost jedne mikrosekundy. Jedina piha na krase je, ze behem testovani
nechame bezet preruseni (ktere zobrazuje nejake hodiny na displeji). Ja
vim, ze PIC je proklate rychly procesor, ale ze by u nej preruseni bezelo
nekonecnou rychlosti, aby neovlivnilo cekani hlavni smycky, to se mi prece
jenom nezda...

Tak jen houst a vetsi kapky!

J. Hanzal