Re: Vrtání do kalené oceli

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Pátek Listopad 26 00:08:56 CET 2004

No ja bych doporucoval nitridovy vrtak. Vrta do kalene oceli bez problemu.
Princip? Platky vrtaku si zachovavaji pevnost i pri 1000 (1200?) st. Ocel se
v miste vrtani vyhreje a vrtak z ni bere normalni trisku. Kupoval jsem ho
pred lety na nejake vystave a tam predvadeli, jak se s tim vrtaji diry do
krouzku z kulickovych lozisek. Na vrtaku je napsane ARTU-CV a kolega v praci
ma spojeni na nejakeho prodejce do Ostravy.
Andel

Vyrabi se specielni nastroje pro velmi tvrde materialy. V pripade vrtaku
to jsou monolity z slinutych karbidu.
Doda je treba TTI.

Ales Martinek