Hlasite pipnuti

Martin Záruba swz@volny.cz
Pondělí Listopad 22 08:32:05 CET 2004

Myslim, ze se muze podarit ziskat i vice jak trojnasobne napeti. Ja jsem pri
konstrukci mysoplasu na chalupu, kde slo o to, dosahnout co nejvetsi
hlasitosti pri co nejmensim odberu, mel v zapojeni, kde piezo a civka na
slusnem jadru tvori rezonancni obvod na piezo cca 5x vyssi napeti
(vrcholove) nez je napajeni.

Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: "Jaroslav Lukesh" <lukesh@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, November 22, 2004 8:21 AM
Subject: Re: Hlasite pipnuti

Dne pondělí, 22. listopadu 2004 00:01 Pavel Nevrkla napsal(a):
> Zdravim,
> do relativne maleho(velka krabicka od zapalek) prenosneho zarizeni
> potrebuji neco co obcas (1*10sec) vyda velmi intenzivni (predpoklada se
> pouziti ochrany sluchu u obsluhy) pipnuti (asi 0.1-0.3sec na cca
0.5-3kHz).
> Ted tam mam nejaky menic KPB1220 z GM, neni to nejhorsi, ale s temi

nevim co je to za menic, ale jestli je to piezzo, zkuste k nemu dat
paralelne
naladenou civku na rezonancni kmitocet toho piezza (byva nekde kolem
3,5kHz),
kapacitu peizza neznam, ale odhadem desitky nanoF. Max. napeti, ktere piezzo
snese se udava vetsinou 35V. Ztratovy cinitel je celkem velky, s dobrou
civkou nakmitate prinejlepsim tak 3-nasobek napeti (muj vlastni poznatek s
velkym trafem z PC zdroje, ale kmitocet byl daleko mimo rezonanci piezza;
male (standby) trafo z tehoz nakmitalo cca o 1/4 min.).

--

                        Jaroslav Lukesh